W ciszy i zaufaniu będzie wasza moc - Iz.30-15
Blog > Komentarze do wpisu
Gest rogów - czy to tylko niewinny gest?

Dzisiaj na temat pewnego gestu, który jest bardzo popularny i rozpoznawalny właściwie w każdym zakątku świata. Używają go politycy, muzycy, sportowcy, dzieci ale również - co smutne i dziwne - chrześcijanie. Często dla zabawy czy tez z braku wiedzy, posługujemy się pewnymi gestami, nie zdając sobie jednak sprawy z ich pochodzenia i znaczenia.

Mój znajomy podczas wizyty w naszym domu dla zabawy właśnie pokazał ten gest. Wtedy zacząłem się zastanawiać głębiej nad tematem, i pomyślałem sobie, ze być może ludzie nie wiedza co i kto za tym symbolem stoi. Poniższy wpis ujawnia co to za gest. Opisuje również jego pochodzenie i znaczenie.

"Ludzka cywilizacja od prehistorycznych czasów, ewoluowała jako społeczeństwo z wielka skłonnością do okultyzmu lub tajemnej wiedzy ze świata duchów i ponad naturalnych mocy. Znawcy ezoterycznego świata posługują się poszczególnymi znakami o ukrytym znaczeniu, których autorami są ludzie obeznani z wiedza tajemna. Są widzialne znaki nie widzialnych sil duchowych oraz satanistycznego wpływu, które są użyte przez okultystów do manipulowania pierwotnym prawem, w celu zaspokojenia ich własnych korzyści. Pomiędzy tymi symbolami horned hand (nie ma polskiego odpowiednika, ale można to tłumaczyć jako: symbol rogów czy gest rogów), który jest całkiem podobny do znaku Karana Murda ( wyganiać demony i usunąć przeszkody takie jak: choroby lub negatywne myśli) występującym we wschodnich religiach.

Gest rogów jest opisem przypuszczalnie włochatego kozła Mendes i Baphomet lub rogów Cernunnos (niektóre źródła mówią tu o bogu czarnoksięstwa : pan lub cernunnos), który był przedstawiany jako synonim szatana oraz demona. Podniesiony palec wskazujący i mały symbolizują rogi, a szczelnie zamknięte palce środkowe i kciuk reprezentują pysk kozła.

/Należy tutaj zwrócić uwagę na fakt, ze kozioł występuje jako męski i żeński osobnik. Zauważ, że na klatce piersiowej, wyraźnie widać żeńskie narządy. Miedzy nogami znajduje się coś co przypomina męski organ, i prawdopodobnie nim jest. Czyli ani meżczyzna, ani kobieta .

"Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz, na obraz Boży go stworzył: stworzył mężczyznę i niewiastę" - 1 Moj. 1:27 .

Na czole widnieje satanistyczny symbol - pentagram. Wszystko to jest atrybutami diabla, który odwraca do góry nogami Boże zasady. Perwersja, wyuzdanie, czarnoksięstwo, joga - to wszystko widać na tym zdjęciu. Tymi rzeczami diabeł zniewala ludzi i łowi ich dusze i serca.

Podobną pozę i bardzo podobne  ułożenie rąk - można czasami zobaczyć na katolickich obrazach przedstawiających rzekomo Jezusa. Sprawdź i porównaj. /


We Włoszech symbol rogów nazwana jest "Mano Cornuto". Ten gest jest często wypisany na amuletach aby chronić właściciela przed urokiem. Jeśli chodzi o współczesne włoskie tradycje, to jeśli ręka w tym geście jest skierowana w kierunku jakiegoś człowieka, znaczy to, ze ten kto jest cornuto czyli rogacz. Wierzy się, ze symbol rogów jest powiązany ze znakiem niewierności wywodzącym się od Minotaura, legendarnego potwora z Greckiej mitologii, który był potomkiem Kreteńskiej królowej z jej wszetecznego związku z białym bykiem.

Są dwa rodzaje gestu rogów. Do pierwszego z nich używa się prawej reki. W tym geście kciuk powinien być trzymany pod zaciśniętym palcem serdecznym i środkowym. Ten gest symbolizuje boga czarnoksięstwa/czarów.

Drugi typ gestu jest przeznaczony dla lewej reki. W tym przypadku kciuk powinien być trzymany na palcu serdecznym i środkowym. Ten znak jest używany do przeklęcia kogoś, przez skierowanie gestu rogów w kierunku tej osoby./gest identyfikacji miedzy wyznawcami kultu/

W wielu zachodnich krajach gest rogów stal się niezmiernie popularnym znakiem. Ten symbol jest często wyryty na amuletach lub używany jako apotropaic gest (czyli gest odgonienia złowieszczych wpływów uroku). Ten znak jest całkiem podobny do innych używanych satanistycznych znaków (do których pokazywania używa się reki lub rak) jak mano fico czyli figa ręka, gest dwuręczny ze skrzyżowanymi kciukami. Amerykanie mający włoskie korzenie są zadni pokazywania tego gestu (jeżeli ktoś rozważna użycie przeciw niemu uroku) kiedy chcą dostać magiczna ochronę przeciw celowo skierowanym w nich przekleństwom. Ludzie z Brazylii czy Argentyny także wierzą, ze użycie gestu rogów odstrasza złe fatum przez zaklinanie ponad naturalnej mocy.

Niezalezienie od oryginalnego celu, symbol rogów został przyjęty przez fanów metalu na całym świecie, jako mistyczny rockowy symbol zła. Używają go podczas koncertów, wznosząc swoje ręce w gore.

Pomysł z symbolem rogów był utrzymywany przez wiele Azjatyckich i Europejskich krajów od starożytnych wieków. Dla hindusów znak rogów z kciukiem trzymanym na zagiętym palcu środkowym i serdecznym oznacza "Gest Banicji" lub "Karana Mudra". Ten gest przypomina rogi jaka (zwierze) skierowane przeciwko złu, znane tez jako "gest odganiania zła".

Jednak w hinduizmie symbol rogów wykonany jest lewa ręka, czasami uważany jako "Abhayamudra" lub "Gest bycia nieustraszonym". Ten sam pomysł na ten gest zaadaptowany został przez ludzi z buddyjskich krajów Azji.

Chińskie społeczeństwo Hung umiłowało znak rogów jako znak przynależności. Oni także używali tego jako znaku "człowieka", który symbolizował niebo i ziemie.

Ludzie z europejskich krajów jak Albania, Słowacja, Czechy,Grecja czy Malta generalnie używają gestu rogów jako gestu niewierności.W Turcji ten znak jest używany do wyrażenia pyska wilka, gdzie dwa podniesione palce symbolizują uszy wilka"./tekst w języku angielskim, jest bardzo nie gramatyczny(prawdopodobnie oryginał jest zapisany w języku hindi) dlatego tez czasami i ja miałem spore problemy przy adaptacji tego tekstu./

Mano Cornuto jest również używany przez wicca (najstarsza forma współczesnego czarostwa, najpierw pod nazwą "witchcraft", czarostwo, lub "wicce", bardziej archaiczna forma, oznaczająca "mądrą kobietę", "wiedzącą"). W wicca gest rogów jest użyty przez niektóre tradycje jako symbol rogatego boga. Posługują się nim w czasie rytuału przyzywania boga. Bóg jest męskim obliczem bóstwa, a bogini jest żeńskim obliczem bóstwa. Rogi boga pochodzą od jego dominacji nad lasami, zwierzętami i ziemia.

Gest rogów został zaadoptowany również przez Antona LaVeya, założyciela kościoła szatana jako satanistyczny salut (można to rozumieć tez jako satanistyczne pozdrowienie czy oddawanie honoru).

Diabeł nigdy nie gra fer. Jest ojcem kłamstwa i najczęściej posługuje się kłamstwem, aby zaspokoić swoje cele i pożądliwość.

" On(szatan) był mężobójcą od początku i wprawdzie nie wytrwał, bo w nim nie ma prawdy. Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa. " -

 Ew.Jana 8:44

Jemu zależny na tym abyś uważał, ze to tylko niewinny gest. Powie Ci: zobacz, tyle poważnych ludzi to pokazuje, nawet chrześcijanie - wiec wszystko jest ok. Nie ma w tym nic złego - to tylko symbol. Nie daj się zwieść. Bóg powiedział, ze mamy być wierni nawet w malej rzeczy, wiec postępuj tak.

"Kto jest wierny w najmniejszej sprawie i w wielkiej jest wierny, a kto w najmniejszej jest niesprawiedliwy i w wielkiej jest niesprawiedliwy".

Luk. 16:10

Nie zależny mi na tym aby kogokolwiek straszyć, ale czasami jest tak, ze przez właśnie małe rzeczy otwieramy diabłu dostęp do naszego życia. Później ta małe drzwiczki stają się wrotami przez, które wróg zaczyna mieć szeroki dostęp do naszego serca i umysłu. Pamiętaj, po co on przyszedł:

"Złodziej(diabeł)przychodzi, aby kraść, zabijać i niszczyć"

Jan 10, 10

To wszystko co tutaj przeczytałeś może być śmieszne dla ciebie i głupie. Wierzę jednak w to, że czas szyderstwa i bluźnierstwa się kończy. Nadchodzi moment, kiedy ludzie pozbawieni pieczęci Chrystusa i Bożego Ducha "omdlewać będą z trwogi" przed Panem i rzeczami, które nadchodzą. Nie czyń więc nieprawości, ale uświęcaj się. Nie czekaj, bo może być za późno. "Dzisiaj jest dzień zbawienia i laski" nie jutro - teraz. Jeżeli jesteś chrześcijaninem to wciąż się uświęcaj, abyś umiał rozpoznać głos Boga i pójść za nim.


11. Kto czyni nieprawość, niech nadal czyni nieprawość, a kto brudny, niech nadal się brudzi, lecz kto sprawiedliwy, niech nadal czyni sprawiedliwość, a kto święty, niech nadal się uświęca.
12. Oto przyjdę wkrótce, a zapłata moja jest ze mną, by oddać każdemu według jego uczynku.
13. Ja jestem alfa i omega, pierwszy i ostatni, początek i koniec.
14. Błogosławieni, którzy piorą swoje szaty, aby mieli prawo do drzewa żywota i mogli wejść przez bramy do miasta.
15. Na zewnątrz są psy i czarownicy, i wszetecznicy, i zabójcy, i bałwochwalcy, i wszyscy, którzy miłują kłamstwo i czynią je,
16. Ja, Jezus, wysłałem anioła mego, by poświadczył wam to w zborach, Jam jest korzeń i ród Dawidowy, gwiazda jasna poranna.
17. A Duch i oblubienica mówią: Przyjdź! A ten, kto słyszy, niech powie: Przyjdź! A ten, kto pragnie, niech przychodzi, a kto chce, niech darmo weźmie wodę żywota".

Obj. 22:11-17

// - od autora

 

 

 

piątek, 23 stycznia 2009, madapitu

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: cezar, adrt231.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/12/10 20:40:50
Super artykuł. Bardzo dobre zakonczenie!
-
Gość: Oo, aady30.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/12/29 17:15:28
To że jeden gest gdzieś cos znaczy to nie zmienia faktu ze w naszym społeczeństwie jest on powszechnie akceptowany i nie znaczy nic zległo. A co do La'Veya, to poradzę ci tylko żebyś poczytał jego książkę. Większość ludzi nie czytała a wypowiada się o satanizmie i plecie głupoty(np. że w satanizmie chodzi o oddawanie czci diabłu itd). A artykuł ciekawy.
Pozdrawiam
-
Gość: , brzesko-217.75.59.237.brzesko59.ptc.pl
2010/02/21 16:18:45
bez wątpienia popieram komentarz nr. 2
-
Gość: gość666, biu227.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/05/14 00:17:21
Witam

gest ów używany jest również w muzyce (gównie metalowej) która ma otoczkę związaną z okultyzmem.... ale jeśli ktoś zarzuca metalowcom satanizm to przegina...owszem są skrajni fanatycy ale dla większości jest to po prostu zwykła otoczka... jeśli protestujecie przeciw muzyce przyjrzyjcie się Horrorom w których też są diabły z rogami i inne symbole okultyzmu i magi

pozdrawiam (wiem że trochę odbiegłem od tematu ale było to ciekawe miejsce do wyrażenia moich poglądów)
-
Gość: bushu, ip-91.150.161.106.fenomenalny.net
2010/07/11 20:33:12
ok, to moze wytepimy wszystkie kozy i kozly, ewentualnie jeszcze barany, krowy byki, jelenie, sarny, losie i wszystkie rogate zwierzeta aa, i jeszcze diably tasmanskie bo na pewno siedzi w nich szatan.
Zaraz jakis nasatepny wykolejeniec oglosi sie panem, kaplanem, czarnym prorokiem szatana i zarazem szatanem, wymysli ze podniesienie reki w gore bedzie gestem okultystycznym i juz nie bedzie mozna na ulicy znajomym pomachac bo bedzie "patrz!! satanista, opetany..."
-
Gość: x, 18-224-149-91.cpe.marton.net.pl
2010/07/17 19:51:26
ale bzdury,teraz każdy paranoik z internetem może mieć bloga...
-
Gość: x, 18-224-149-91.cpe.marton.net.pl
2010/07/17 20:03:49
Szatan i diabeł to wynalazki kościoła,fundament bez którego kościół już dawno by upadł bo przed czym miałby nas bronić?Najłatwiej się broni ludzi przed czymś czego nie ma.Symbole i zwyczaje zwane dziś satanizstycznymi,są święte dla wielu rdzennych rodzimowierców na całym świecie.Poganie i symbolika ich kultów stały się łupem dla kościoła który zabrał co sie dało a czego się nie dało wcielić do własnego kościoła nazwał złem i fałszem.Przykłady można mnożyć,Lucyfer-symbol światła,dziś już nie,dziś to upadły anioł i zło.To samo Pan z którego katolicy zrobili diabła.Ręce opadają jak się patrzy na to pranie mózgów i fałszywą propagandę chorych z nienawiści fanatyków.Szatan to wynalazek judeo-chrześcijaństwa,Lucyfer nigdy nie był zły i nie ma nic wspólnego z chrześcijanami.Cały ruch judeo-chrześcijański to najwiękjsze zło świata zaraz po talibach i muzułmańskim ekstremizmie.Ciekawe czy komentarz przjdzie przez cenzurę,pewnie nie bo nie umacnia niczyich lęków i strachu przed "diobłym".Wszyscy źli i fałszywi tylko nie katolicy co?A kto wam dał prawo do zawłaszczania takich pojęć jak "prawda"?Co wy wiecie o prawdzie skoro od wieków ją fałszujecie?
-
Gość: x, 18-224-149-91.cpe.marton.net.pl
2010/07/17 20:06:24
Diabel nigdy nie gra fair. Jest ojcem klastwa i wszystko co mowi to klamstwo."-Jeśli przyzna że zawsze kłamie to będzie prawda czy też kłamstwo?:D
-
Gość: x, 18-224-149-91.cpe.marton.net.pl
2010/07/17 20:22:12
Na zewnątrz są psy i czarownicy, i wszetecznicy, i zabójcy, i bałwochwalcy, i wszyscy, którzy miłują kłamstwo i czynią je,"-Bezczelność,nawoływanie do nienawiści i kryptofaszyzm.Znaleźli się faryzeusze z monopolem na prawdę,kpina!Demagogia totalna i psychomanipulacja.Każdy kto twierdzi że zna jedyny słuszny sposób na zbawienie jest zły i fałszywy.
-
Gość: x, 18-224-149-91.cpe.marton.net.pl
2010/07/17 20:25:17
Ja jestem alfa i omega"-jeszcze tylko "narcyz"i"megaloman" brakuje.Żałosne jak łatwo ludziom mącić w głowach.Jestem prawdziwy,wszyscy moi przeciwnicy to słudzy Szatana,słuchajcie tylko mnie bo ja jestem miłość i prawda.Trzeba byc naiwnym jak dziecko żeby się na to nabierać.
-
Gość: , edp119.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/15 18:16:30
Radziłbym najpierw sprawdzić zawarte tutaj informacje przed opublikowaniem. Obraz pół kozła pół człowieka przedstawiony tutaj jest bożkiem templariuszy, Baphomet, który symbolizuje dualizm świata, a pentagram od dawien dawna był uważany za pozytywny symbol zdrowia. Nawet w chrześcijaństwie na początku uznawano go za symbol 5 ran Chrystusa, dopiero w którymś tam wieku (XVI?) stwierdzono, że odwrócony przypomina głowę kozła toteż zakwalifikowano go do symboli diabła.
A artykuł nie dla mnie bo nie wierzę w klątwy i amulety ochrony przed złem. Jak dla mnie takie coś to w grach cRPG.
-
Gość: bzdury, host-p51-191.multi-ip.pl
2010/10/01 21:51:03
przecież pierwszy raz gest mano cornuta użył Ronnie James Dio (dla wielkich znawców to był wokalista zespołu Black Sabbath-nie, nie żadnego Bóg wie satanistycznego ultra tylko dobrego zespołu metalowego) do cholery to jest znak metalowców używany podczas koncertów, aha i pentagram to symbol żywiołów DOPIERO ODWRÓCONY JEST SATANISTYCZNY! METAL=SATANISTA?! gówno prawda, jestem katolikiem i chodzę do kościoła słucham metalu bo to dobra muzyka gówno wiecie bo jak widzę w książce od religii że AC/DC czy inne zespoły rockowe i metalowe są satanistyczne a rytm rocka jest sprzeczny z naturą człowieka to mnie szlak trafia, co lepiej grać kilka akordów na krzyż i śpiewać piosenki bo są o Bogu????!! dla mnie nie ja wole słuchać wirtuozów gitarowych i dobrych wokalistów, koniec smęcenia bo już dostaje gorączki.
-
Gość: , koala.ichpw.zabrze.pl
2010/10/06 13:48:29
pierwszy raz tego znaku użył Lennon:
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://moviechopshop.com/wp-content/uploads/2009/08/beatles-yellow-submarine-characters.jpg&imgrefurl=http://moviechopshop.com/2009/08/20/zemeckis-to-remake-the-beatles-yellow-submarine/&usg=__NGKRjB1AzLAxwthJ-Qt1TtEuH34=&h=708&w=810&sz=181&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=2-zwZi_wZelgkM:&tbnh=136&tbnw=156&prev=/images%3Fq%3Dyellow%2Bsubmarine%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26channel%3Ds%26biw%3D1680%26bih%3D886%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=425&vpy=114&dur=421&hovh=136&hovw=156&tx=147&ty=97&ei=1mGsTIjSL86cOr3TtPMG&oei=ymGsTOviIYyVOqK07fEG&esq=5&page=1&ndsp=46&ved=1t:429,r:2,s:0
-
Gość: , aekc164.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/04/22 00:25:20
"Szatan i diabeł to wynalazki kościoła,fundament bez którego kościół już dawno by upadł bo przed czym miałby nas bronić?Najłatwiej się broni ludzi przed czymś czego nie ma.Symbole i zwyczaje zwane dziś satanizstycznymi,są święte dla wielu rdzennych rodzimowierców na całym świecie.Poganie i symbolika ich kultów stały się łupem dla kościoła który zabrał co sie dało a czego się nie dało wcielić do własnego kościoła nazwał złem i fałszem.Przykłady można mnożyć,Lucyfer-symbol światła,dziś już nie,dziś to upadły anioł i zło.To samo Pan z którego katolicy zrobili diabła.Ręce opadają jak się patrzy na to pranie mózgów i fałszywą propagandę chorych z nienawiści fanatyków.Szatan to wynalazek judeo-chrześcijaństwa,Lucyfer nigdy nie był zły i nie ma nic wspólnego z chrześcijanami.Cały ruch judeo-chrześcijański to najwiękjsze zło świata zaraz po talibach i muzułmańskim ekstremizmie.Ciekawe czy komentarz przjdzie przez cenzurę,pewnie nie bo nie umacnia niczyich lęków i strachu przed "diobłym".Wszyscy źli i fałszywi tylko nie katolicy co?A kto wam dał prawo do zawłaszczania takich pojęć jak "prawda"?Co wy wiecie o prawdzie skoro od wieków ją fałszujecie?"

- widzę, że jesteś najprawdopodobniej gimnazjalistą, który uległ głupiej modzie na opluwanie kościoła. Jesteś satanistą, a potem wyłączasz internet, czy naprawde praktykujesz czarną biblię na nagrobkach? tylko proszę nie mówcie mi, że "nie mam pojęcia o sataniźmie", niby tacy zajadli obrońcy lucyferanizmu a sami chodzą co niedziela do kościoła. Pogląd, że jajo jest mądrzejsze od kury. naiwniacy.
-
Gość: , 89-78-174-32.dynamic.chello.pl
2011/06/09 12:03:16
ale bzdety: szatan, diabeł, kozioł... wyrośniecie kiedyś z tych bajek?
-
Gość: , 92.40.253.126.threembb.co.uk
2011/07/16 19:08:50
DZIĘKUJE ZA INTERESUJĄCY WPIS. NIECH CI BÓG BŁOGOSŁAWI
-
2011/08/24 22:31:44
Bardzo mi się podoba artykuł. Super! Natomiast wypowiedzi niektórych osób są bardzo słabe. Oderwane od rzeczywistości. Uczestniczyłem wielokrotnie w modlitwie nad osobami zniewolonymi i opętanymi. To naprawdę nie są żarty. Rozumiem, że niektóre wypowiedzi wynikają po prostu z niewiedzy, albo powtarzane są bezmyślnie slogany o tym, że szatan jest wymysłem Kościoła. To już było i słyszałem to setki razy, ale życie mówi co innego. To nie jest teoria to fakty z życia, o których gdybym opowiedział nie mógłbyś spać po nocach. To nie historia zasłyszana lub wyobrażona. Dla mnie to tak jakby ktoś chciał przekonywać, że tlen naprawdę istnieje. Największym pragnieniem szatana jest to, aby myśleć o nim, że nie istnieje, albo jest śmiesznym diabełkiem z Jasełek. A on niszczy to co Bóg najbardziej kocha: człowieka. Posługuje się narkomanią, alkoholizmem, zmysłowością, hazardem, magią, Chce aby ludzie się z nim oswoili przez niektóre filmy i niektóre książki. Są dwie skrajności: gdy człowiek wszędzie widzi szatana (demonizuje świat) i gdy człowiek nie widzi go nigdzie (to pułapka). Nie musisz wierzyć w szatana. On Cię zniszczy gdy uśpi Twoją czujność. Jedyny ratunek w Panu.
-
Gość: monika, 89-77-94-113.dynamic.chello.pl
2011/11/21 01:59:06
hej, co mnie zastanawia teraz, że w kręgach muzyków "chrześcijańskich", krążą zdjęcia, filmiki, i ludzie, którzy pokazują ten gest bardzo, bardzo wyraźnie. to mnie wręcz niepokoi. nie wiem co się dzieje. jestem w szoku.
-
Gość: sosssa, 86-40-70-139-dynamic.b-ras1.pgs.portlaoise.eircom.net
2011/12/05 19:49:43
większość używających ten gest nie mają pojęcia co znaczy. Tak jak dziecko pokazujące środkowy palec...
A propos szatana i Boga... śmierć małego dziecka, w mękach, na raka czy to Bóg jest okrutny czy szatan zasila zastępy wroga- nie kumam tego ?
-
Gość: Piter18, 77-255-176-34.adsl.inetia.pl
2011/12/09 16:10:59
Nie nazwałbym Mano Cornuta "mistycznym rockowym symbolem zła". Polecałbym się przyjrzeć pojawieniu się tego znaku wśród metalowców, którego rozpowszechnił Ronnie James Dio. Poza tym w heavy metalu nie ma żadnego satanizmu. Np. Slayer antychrześcijańskie teksty pisze, ponieważ "To się ludziom podoba." Jedyne zespoły mające dużo wspólnego z satanizmem to norweskie zespoły black metalowe, głównie Gorgoroth i Mayhem.

Artykuł jest ciekawy, jednak nie do końca pasuje mi "otworzenie się na szatana poprzez pokazywanie gestu". Wg św. Tomasza z Akwinu zło swoje pochodzenie ma od ludzi, jest niebytem (niedostatkiem dobra). Czyli moim zdaniem wg tej teorii (która jest rozwiązaniem problemu teodycealnego, zaprzeczającego wszechmocy a zarazem istnienia chrześcijańskiego Boga) niewinna osoba, żyjąca zgodnie z Bożymi prawami pokazująca nieświadomie "znak rogów" nie powinna zostać opętana.

Warto byłoby też dowiedzieć się ciut więcej o satanizmie. Ponieważ satanizm nie jest to odprawianie czarnych mszy, jakichś drastycznych obrzędów. Satanizm poglądami zbliżony jest m.in. do filozofii Nietzschego. Sataniści są dla siebie samych bogami i gardzą jednostkami słabszymi. Tu znów mamy potwierdzenie teorii Tomasza, że to człowiek jest przyczyną zła.

Do mojego przedmówcy:
Będąc chrześcijanami nie możemy przyjąć, że Bóg jest okrutny. Wiem, że takie zdarzenia jak podany przez Ciebie przykład budzą pewne wahania odnośnie "nieskończenie dobrego, wszechmocnego Boga". Możliwe, że dziecko nie zawiniło śmierci, mogli zawinić np. jego rodzice, prowokując szatana do znęcania się nad nimi i widocznie to mógłby być najskuteczniejszy sposób. Z drugiej strony to mogło być zamierzone działanie Boga w nieznanym nam celu.

Ja natomiast cały czas się zastanawiam jak to jest z Bożym Planem a wolną wolą.
-
Gość: Scarab, afkj203.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/02/20 19:10:59
A czy nie przyszło Wam na myśl, że to znak kontestacji? Skoro istnieje Światło istnieje również i Ciemność, prawda? Czemu ciemność jest zła? Czy prawa natury stworzone przez Boga również są złe? W samej Biblii jest wiele sprzeczności, co dowodzi, że pisał ją człowiek.

A jeśli któryś z 'natchnionych proroków' był opętany przez szatana?
Zgadzam się w 100%, że atrybutem szatana jest kłamstwo. Jeżeli zlepimy je razem z tchórzostwem to otrzymamy obraz prawdziwego diabła.

I teraz pytanie: Kto opływa w bogactwa, jest tchórzem i kłamcą równocześnie?
-
Gość: olc, host8925208206.waldex.3s.pl
2012/02/24 21:09:48
'mistyczny rockowy symbol zła', ha dobre! Rock jest zły, rzeczywiście, samo zło!

Myślę, że nie powinno się łączyć jakichkolwiek złych znaczeń tego symbolu z muzyką w jakiej się przyjął bo tam jego użycie nie służy niczemu złemu. Z resztą z tym symbolem jak ze wszystkim - trzeba wiedzieć jak używać ;-)
-
Gość: homogenizowany, cpc7-bagu10-2-0-cust983.1-3.cable.virginmedia.com
2012/04/22 00:46:39
Troche dziwne to wszystko gdyz dzis (21-04-2012) bylem w kinie na filmie "Battleship"i wszystko byloby OK gdyby w koncowej scenie filmu podczas gdy bochaterowie robili sobie wzajemne zdjecia jeden z japonskich marynarzy nie omieszkal zaprezentowc ow "diabelskiego pozdrowienia".Te cale "rogi" mozna juz zaobserwowac doslownie wszedzie,w wideoklipach,filmach,nawet politycy szczegolnie amerykanscy prezentuja ten znak publicznie(H.Clinton,jej maz,G.W.Bush i wielu innych).Czyzby ten swiat byl owladniety przerz Satanistow?
-
Gość: Informator, cfc22.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/05/03 22:49:47
Mądrze napisany tekst. Komentarze mówią wiele o ludziach, którzy je napisali. Według mnie autor poruszył temat rzekę.. Katolicy są uśpieni i nie dostrzegają w swojej religii naprawdę przytłaczającej ilości okultystycznych cech. Najgorsze jest to, że wiele z nich nie tylko mija się z Biblią, ale wręcz występuje przeciwko niej. Prawdziwa akacja na tym świecie rozgrywa się za kulisami. My dostajemy tylko papkę dla mózgu i spełnienie naszych fizjologicznych potrzeb, żebyśmy przypadkiem nie zapragnęli odkryć całej prawdy. Nie wiem czy to najlepsze porównanie, ale zaryzykuję. Oglądaliście Matrixa, wiecie o co mi chodzi. Wyobraźcie sobie teraz, że nagle pojawiacie się w tym świecie i opowiadacie przypadkowo spotkanej osobie dokładnie o co chodzi. Wcale się nie dziwię, że większość myśli, że to bajka. Pozdrawiam wszystkich i mimo wszystko życzę poznania prawdy. "Poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli" - Jana 8:32
-
Gość: darklord, mail.vsoft.pl
2012/06/22 14:43:38
""Szatan i diabeł to wynalazki kościoła..."

- widzę, że jesteś najprawdopodobniej gimnazjalistą, który uległ głupiej modzie na opluwanie kościoła. Jesteś satanistą, a potem wyłączasz internet, czy naprawde praktykujesz czarną biblię na nagrobkach? tylko proszę nie mówcie mi, że "nie mam pojęcia o sataniźmie", niby tacy zajadli obrońcy lucyferanizmu a sami chodzą co niedziela do kościoła. Pogląd, że jajo jest mądrzejsze od kury. naiwniacy."

Nie wiem, kto tu jest gimnazjalistą. Każdy normalnie myślący człowiek ma to wszystko gdzieś.
Inna sprawa, że niemal wszystkie święta chrześcijańskie są obchodzone w dni świąt pogańskich.
Jeszcze inna, że w Biblii Tysiąclecia w Księdze Rodzaju nie ma mowy o diable/szatanie/złym - jest mowa o wężu - dosłownie wężu. Do interpretacji tego symbolu potrzebna jest wiedza na temat traktowania węży w krajach azjatyckich. Wąż jest symbolem przebiegłości. Potrafi zaczarować człowieka swoim wzrokiem. Brzmi znajomo? Pasuje do Księgi Rodzaju?

W samej Biblii (Stary i Nowy Testament) szatan pojawia się w roli istoty, która współpracuje z Bogiem. Tak jest w Księdze Hioba i tak jest w Ewangeliach, gdzie "Bóg wysyła Jezusa na pustynię, by tam kusił go szatan".

W obecnym znaczeniu Szatan pojawia się dopiero w Średniowieczu. Większość bóstw pogańskich jest uważanych za diabły.

Tak to wyglądało i nic z tym nie zrobisz. Niewygodny fakt.

Ale nie chodzi o opluwanie Kościoła. Każda organizacja, czy religia zostały stworzone przez ludzi dla ludzi i przez to jest niedoskonała. Jest wiele osób w Kościele, które szanuję (choć nie jestem wierzący). Jest Jan Paweł II (za zacieranie granic międzyludzkich), jest Matka Teresa (miała swoje wady, ale oprócz tego oddała swoje życie ludziom), jest duża grupa ludzi z organizacji chrześcijańskich zajmujących się pomocą biednym i bezdomnym.
Ale jest też i ta zła strona.

Chodzi w tym wszystkim o to, żeby wyśrodkować swoje poglądy. Nie ma rzeczy zdecydowanie złych czy zdecydowanie dobrych.

Co do satanistów - ja nie poznałem żadnego, a miałem bliższą styczność z tego typu środowiskami. Co więcej, Bruce Dickinson (wokalista Iron Maiden) powiedział, że on przez 30 lat kariery nie widział ani jednego satanisty. I tak to wygląda w praktyce.

Satanizm to nie czczenie szatana, ale filozofia życiowa polegająca na byciu silnym człowiekiem, który potrafi radzić sobie z przeciwnościami życia. Stara się być jak najlepszy i osiągać cele, które sobie postawi. (polski zespół Kat wykonywał utwór "Wierzę", w którym padają słowa "Wierzę słowu, jeśli jest jak głaz. Wierzę myśli, jeśli lgnie do słońc. .. Wierzę dzieciom, dzieci są jak dom. Broń domu" - to najlepiej oddaje istotę satanizmu i nie ma w tym nic obiektywnie złego).
I tyle.
-
2012/06/23 18:38:22
Blah, blah, a ten znak w amerykańskim języku migowym znaczy "kocham cię"
www.lifeprint.com/asl101/topics/i_love_you.htm
-
Gość: Henio, bja171.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/07/18 11:50:03
Wszyscy, którzy bronią tego gestu jako "niewinny" i "niesatanistyczny" nie znają Pisma Świętego i dlatego nie potrafią odróżniać dobra od zła, cała rzecz w tym, że satanizm, okultyzm mówi, że to Ty decydujesz co jest dobre, a co złe, bo każdy ma dobre intencje nawet jak kogoś zabija to robi to, bo chce czegoś uniknąć lub pozbyć się kłopotów, dzięki takiemu myśleniu, miesza się pojęcie dobra ze złem, uważa się, za autorytety złodziei, oszustów, bo wystarczy, że się powie, że jest politykiem, to chyba by nie kradł...

W momencie, gdy nie mamy możliwości rozróżnić co jest dobre, a co złe brniemy w zło, za chwilę seks w trójkącie lub czworokącie uważamy za dobre i przyjemne, dopuszczamy się kłamstw (najpierw małych), potem przymykamy oko jak nasi znajomi kłamią itd. wchodząc na teren szatana coraz bardziej, a im głębiej tym trudniej wrócić. W każdym razie szatan nas stamtąd dobrowolnie nie wypuści. Jak mu powiemy, że jesteśmy wyczerpani, wypaleni, to on podsunie nam narkotyki lub alkohol byśmy się na chwilę zrelaksowali a tym samym uzależnili, albo seks z prostytutką itd. Jedyną osobą, która może Ci pomóc w takich chwilach to jest Jezus Chrystus, Pan Panów Król Królów, dopiero czytając Słowo Boże nauczycie się rozróżniać dobra od zła i zrozumiecie jak bardzo tolerowaliście zło uważając, że jest to dobro, Pamiętajcie, że szatan odwraca wszystko co dobre i wmawia, że jest to złe, i wszystko do złe usprawiedliwia i zachwala jako dobre, jak jakiś nakręcony akwizytor. Bo zło jest jego codziennym produktem i musi je sprzedawać, a konkurencja dobro jest jakościowo lepsze i za darmo i tutaj szatan stosuje czarny PR, oczerniając dobro.

Generalna zasada dobrem jest to co Bóg w Biblii powiedział, że jest dobrem, a złem to co Bóg w Biblii nazwał złem. Jeśli zbadacie temat, to dostrzeżecie pewną prawidłowość, że przestrzegając tego co Bóg powiedział, aby przestrzegać, np 10 przykazań bożych, unikniecie wielu kłopotów i tragedii i obciążenia sumienia.

Czytajcie Słowo Boże i bądźcie wolni w Jezusie. Brawo dla autora tego wpisu.
Możecie nie chodzić do KK, lecz czytajcie Pismo Święte.
-
Gość: Prawdziwy IVIETAL m , 80.50.235.4*
2012/07/19 11:21:26
Spójrzcie co na to ciocia Wikipedia i nauczcie się, że wszystko, co było pogańskie, zostało przekształcone przez Kościół na satanistyczne:
pl.wikipedia.org/wiki/Mano_cornuta

Pozdrawiam i życzę miłej lektury i zmiany zdania o nas, metalach.

Sama jestem chrześcijaninem i chodzę do kościoła, ale mam trochę więcej zdania swojego i nie żyję samymi naukami Kościoła.
-
Gość: licealistka, 92.43.146.2*
2012/09/27 20:19:08
Cieszę się że Ktoś porusza właśnie takie tematy. Młodzi ludzie nie mają pojęcia którą drogę wybrać z dwóch możliwych: dobrą albo złą. Wyraźnie widać, że ludzia mają jednak jakieś wątpliwości, chociaż jak niektórzy się wypowiadają usiłują udowodnić czytelnikowi ( albo właściwie samemu sobie) że dokładnie wiedzą co robią. Nie bez powodu temat ciągnie się od 2009 roku. O takich rzczach należy mówić i nie wstydzić się stwierdzić że nie wie się co to za gesty. Pewna część społeczeństwa ulega większości(najczęściej właśnie młodzi ludzie - moi rówieśnicy) bo nie chcą być wytykani palcami przez "przyjaciół". Większa część młodzieży poddana "fałszywej prawdzie" niby "wolnych mediów" (chciaż na ten temat także można się rozpisywać) niestety ulega pewnym doktrynom powszechnie rozumianych pozytywnie. W moim towarzystwie jest mało osób albo w ogóle nie ma które nie krytykują i nie naśmiewają się z religii katolickiej, robiąc sobie z tego niezłe "jaja" mówiąc np. na lekcji religii, że Pan Bóg stworzył marihuanę. I co wy na to? bo ja nie wiem jak to interpretować. Młodzięż postępuję wg powszechnej MODY, robiąc wszystko na pokaz włącznie z używaniem różnych gestów- pytając co taki gest oznacz nie często otrzymuje się wyczerpującą odpowiedź. Mam nadzieję że znajdę więcej podobnych tematów, dzięki keótym mozna pogłębić swoją wiedzę na ten temat - w szkołach państwowych o tym się nie mówi a TV Trwam jakoś do tej pory nie dostała koncesji więc przwdziwej przwdy się nie dowiem. Co do czytania Pisma Świętego, osobiście próbowałam przecytać fragmenty, ale nie wiele z tego rozumiem, więc mam nzdzieję, że wystarczy słuchać Słowa Bożego na coniedzielnej Mszy Świętej, żadnych książek satanistycznych nie czytałam i nie sądzę żebym miała taką okazję w najbliższej przyszłości, mogę więc na razie tylko ufać temu co Wy piszecie. Osobiście nie mam nic do rodzajów muzyki, jednak zdecydowanie preferuję odrobinę lżejszą odmianę. Może w przyszłości będę mogła wypowiedzieć się jeszcze na temat metalu, bo zaczęłam II stopień szkoły muzycznej, atego właśnie tam uczą dziękuję za możliwość wyrażenia własnego komentaża, i mam nadzieję, że nikogo nie uraziłam swoją wypowiedzią. Pozdrawiam wszystkich
-
Gość: grzegorz, apu26.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/10/15 02:03:23
Przeczytałem kiedyś że ten gest symbolizuje wilka który jak wiadomo jest zwierzęciem stadnym i symbolizuje przynależność do stada - a więc nic złego. Oznacza on że nie jesteś sam.
Nie wiem dlaczego niektórym wszystko kojarzy się z diabłem - głodnemu chleb na myśli.
-
Gość: ania, agbe184.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/11/20 19:05:54
cytat "Blah, blah, a ten znak w amerykańskim języku migowym znaczy "kocham cię"
www.lifeprint.com/asl101/topics/i_love_you.htm"
Warto zwrócić uwagę na różnicę gestów - szatańskie rogi a kocham cie, poza tym super artykuł . Szkoda, że wśród nas jest tak dużo niedowiarków, ale przecież o to szatanowi chodzi aby nie wierzyć w jego istnienie. "Hulaj dusza piekła nie ma"??- obyście się nie zdziwili!
-
Gość: Łukasz, 87-204-199-26.ip.netia.com.pl
2013/03/13 23:48:22
"Prawdziwy IVIETAL m , 80.50.235.4*

Spójrzcie co na to ciocia Wikipedia i nauczcie się, że wszystko, co było pogańskie, zostało przekształcone przez Kościół na satanistyczne:
pl.wikipedia.org/wiki/Mano_cornuta

Pozdrawiam i życzę miłej lektury i zmiany zdania o nas, metalach. "

Kolego, żeby być tak nierozgarniętym, żeby uznawać za wiarygodne to co wikipedia podaje, to trzeba być dzieckiem, albo naprawdę leniwym człowiekiem, który tak naprawdę niczego nie chce udowodnić. Wikipedia w internecie odgrywa rolę telewizora - mówi to, co chcesz usłyszeć. Mało wiesz o świecie, jeśli negujesz symbol rogów i zło rocka. Polecam poczytać na stronie zbawienie com - szatańska muzyka. Jeśli myślisz, że twoja muzyka nie jest zła, bo akurat nie mówi o diable, to bądź pewien, że to ci jest wpajane przez podświadomość. Pewnie to, co ci teraz wyśle wyśmiejesz, ale ja jestem na tyle głęboko w tym, że mam solidne podstawy, żeby temu "wierzyć" www.youtube.com/watch?v=YNrxDKfKxWE
-
Gość: Łukasz, 87-204-199-26.ip.netia.com.pl
2013/03/14 00:06:54
Gość: licealistka, 92.43.146.2*

No kochana, nie wystarczy słuchać mszy... Fajnie, że szukasz takich tematów, ale to nie wystarczy. To tylko wierzchołek góry lodowej, chwila zatracenia, która nic nie daje. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w Matrix'ie i masz 2 drogi - zostać przy obecnym stanie wiedzy i żyć normalnym życiem jakby nic się nie stało, albo dowiedzieć się na czym świat stoi. Co wybierasz?

Jeśli normalne życie, to przestań czytać i nie idź do następnego akapitu. (polecam)

Jeśli chcesz wyjść z matrixa, to musisz zacząć od przewartościowania swojego świata. Od razu mówię, że to nie żarty, jeśli chcesz poznać prawdę o świecie, to obejrzyj na YT: "wezwanie do przebudzenia" i różne filmy davida icke. Potem poczytaj na stronach(wygoogluj sobie): "loża bez tajemnic"; "zbawienie com". A dalej sama będziesz wiedziała. To naprawdę ciężka droga, jeśli nie jesteś gotowa na mocne uderzenie, lepiej się w to nie zagłębiaj.
-
Gość: , 88-199-232-42.tktelekom.pl
2013/08/02 00:14:09
Tak przez przypadek, może raczej Duch Św. dał mi przenikającą myśl co to znaczy? Wchodząc na YT zobaczyłem Woodstock Live okazuje się, że co druga osoba pokazuje ten gest. Przeczytałem zrozumiałem. Tam jest tylko diabeł, czy jest Bóg. Na pewno jest, tylko z boku i czeka. Panie zlituj się nad Nami ile jeszcze? Demoralizacja i kult "KUDŁATEGO" mnie przeraża. W tym samym dniu widziałem jak wychodzi pielgrzymka. Mała garstka ale ma większą moc niż to całe nagłośnienie.
-
Gość: , 199.68.218.4*
2013/08/29 15:09:53
To nie jest znak szatana!
-
Gość: brek13, adks164.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/09/11 03:30:36
Dziękuję za bardzo mądry i prawdziwy artykuł. Może właśnie Pan autor , który to napisał troszeczkę chociaż zabłysnął w niektórych zagubionych umysłach ludu. Zgodzę się , że zakończenie było idealnie dopingujące mnie do dalszego działania i pójście z Bogiem za rękę przez całe życie.3 osoby Boskie istnieją należy tylko wierzyć. Więcej takich materiałów!. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich katolików na Ziemi i poza nią. W lekkim powiewie przychodzisz Panie...
-
Gość: Astrochenius Filozof, acda106.neoplus.adsl.tpnet.pl
2014/01/01 12:50:51
,,Kolego, żeby być tak nierozgarniętym, żeby uznawać za wiarygodne to co wikipedia podaje, to trzeba być dzieckiem'' ,,Wikipedia w internecie odgrywa rolę telewizora - mówi to, co chcesz usłyszeć'' ,,Mało wiesz o świecie, jeśli negujesz symbol rogów i zło rocka''.

Wiesz co ,,kolego'' ja myślę że ty po prostu wymyślasz niestworzone rzeczy z braku argumentów i piszesz komentarze tak żeby wydawały się inteligentne żeby tylko wcisnąć innym swoją wiarę a wierzącym dodatkowe ograniczenia bo pewnie jesteś jednym z katolickich fanatyków lub jesteś na drodze do tego prowadzącej.
Wykipedia kłamie? Owszem zdarzają się wpisy ludzi którzy tylko chcieli mieć swoje pięć minut ale ona jest nadzorowana. Wykipedia to nie to samo co filmiki na youtube!

-
Gość: ewka, user-5-173-170-167.play-internet.pl
2014/06/04 21:30:55
W hinduizmie i buddyzmie bardzo podobny gest służy odstraszeniu zła i negatywnych emocji.
-
Gość: eggo, 178235008055.warszawa.vectranet.pl
2014/07/17 23:08:11
Powiem TAK. Satanizm opiera się na silnej negacji chrześcijaństwa w tym najbardziej osoby Jezusa Chrystusa. Jest to dla mnie niepodważalny dowód że Bóg istnieje.
TAK, satanizm to pewna filozofia życia. Wprost ODWROTNIE proporcjonalna do filozofii chrześcijaństwa. Bóg i diabeł to istoty duchowe które istnieją. To jest jak istnienie gorących i zimnych pustyń, jak dzień i noc, wschód i zachód słońca, oceany i twardy ląd, narodziny i śmierć, młodość i starość. W tym świecie w którym żyjemy muszą istnieć są współzależne od siebie i nierozerwalne. Nie oznacza to tego że BÓG w końcu nie zwycięży!!! Szatan może mieć chwilowa przewagę, ale z racji że BÓG go stworzył (przeczytaj historię o Lucyferze) przegra...
Od naszego narodzenia więc trwa nieustanna walka DOBRA i ZŁA o naszą duszę. Źródłem tego jest to, że Bóg w dziele stworzenia dał nam WOLNĄ WOLĘ. Każdy więc go więc także odrzucić. Należny pamiętać jednak, że nie dzieję się to bez konsekwencji.
Dobre życie (droga wskazana przez Chrystusa) = życie wieczne z Bogiem = NIEBO
Złe życie (negacja zasad i prawd przekazanych przez Chrystusa) = życie wieczne z Szatanem = PIEKŁO
Osobiście wierzę w PIEKŁO (obejrzycie sobie kilka filmików na ten temat chociażby opis piekła siostry Faustyny). Jeśli ktoś myśli że jest to miejsce gdzie można sobie miło grillować to jest w GRUBYM BŁĘDZIE. Jeszcze większy błąd to wiara w BOGA, a nie wiara w PIEKŁO. Równi pochyła do tego drugiego.
I nie chodzi mi o to aby kogoś straszyć. Pomyślcie chwilę o swoich duszach. Chciał nie chciał każdy ją MA.

Sorry za ten wywód trochę nie na temat.

Z góry DZIĘKUJE za kubły pomyj które zostaną wylane na ten post.
Pozdrawiam wszystkich!!!! Satanistów także....

aha, nie jestem małolatem ma 35 lat.